1) Tavameetodite süsteem- on määratletavad üksnes õpetaja ja õpilaste tegevuste väliste tunnuste kaudu ja neid liigitatakse teadmiste allika ehk info edastamise viisi järgi (jutustus, vestlus, praktiline tegevus jne)
Tavameetodite süsteem jaotub:
- Sõnalised meetodid
- Näitlikud meetodid
- Audiovisuaalsed meetodid
- Praktilised meetodid
Tavameetodite puuduseks peetakse asjaolu, et need ei peegelda õppija tunnetuse iseloomu vaid kajastavad ainult tegevuse välist külge: loeb, kirjutab, jutustab jne
2) Üldmeetodite süsteem- Õppemeetodite tunnetusliku olemuse avamisele hakkasid 1970-ndate aastate keskel tähelepanu pöörama I. Lerner ja M. Skatkin, kes on liigitanud meetodid järgnevalt - nn „didaktiliste meetodite süsteem"
- Illustreeritud seletuse meetod
- Reproduktiivne meetod
- Probleemesituse meetod
- Osalise otsingu meetod ehk heuristiline meetod
- Uurimismeetod
3) Binaarmeetodite süsteem- Õppemeetodite binaarse iseloomu määrab ära nende realiseerimisel erinev iseloom õpetaja tegevusel (õpetamismeetod) ja õppija tegevusel (õpimeetod). Õpetaja tegevus kutsub esile õppija tegevuse. Ja see meetodite süsteem lähtub sellest, et õpilane on õppeprotsessis aktiivne subjekt.
- Teadustusmeetod
- Seletusmeetod
- Juhendusmeetod
- Virgutusmeetod
4) Probleemõppemeetodite süsteem- kujutab endast üld- ja binaarmeetodite orgaanilist seost. Probleemõppemeetodite süsteem rajaneb meetodi ja sisu orgaanilise seose ning hariduse sotisaalsete eesmärkide, õpetaja tegevuse liikide ja õpetatavate teadmiste ning tegevusvõtete omandamise seaduspärasuste ühtsuse ideel. Meetodi ülesanne on õpetada, virgutada, kasvatada ning arendada.
- Õpetamismeetod
- Õppemeetod
- Õpimeetod
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar